Kunstmatige Intelligentie (AI) is een krachtige tool die snelle antwoorden op complexe vraagstukken kan bieden. Er zijn twee soorten AI-modellen: Het TAAL-gericht “Machine learning” model en het TAAK-gericht “Rule based” model.
Het TAAL-gericht model is in staat om zelf beslisregels te creëren en antwoorden te formuleren via een chatbot, maar de betrouwbaarheid hiervan is afhankelijk van de gebruikte data en veronderstellingen.
Het TAAK-gericht model maakt gebruik van vooraf gevalideerde regels en levert altijd hetzelfde resultaat, maar ook hier is de kwaliteit van de gebruikte data cruciaal.
De beste resultaten worden verkregen door het gebruik van een combinatie van een “Rule-based” model en een kennisbank met gevalideerde data. Hierdoor kun je zeker zijn van een betrouwbaar en direct bruikbaar eindresultaat zonder tussenkomst van een (externe) deskundige.
In onze White paper bespreken we beide vormen van AI en gaan verder in op de voordelen van het TAAK-gericht model in combinatie met kennisbanken met gevalideerde teksten.
Lees meer over hoe deze toepassing van AI uw organisatie veel tijd kan besparen voor diverse (management) toepassingen.
Whitepaper Rule-Based kennisbanktechnologie
Ontvang whitepaper op: